Dziękuję, że jesteś na naszej stronie. Zadaj pytanie, odpowiemy!

Czyszczenie filtra cząstek stałych (DPF)

 

 

 

Nieinwazyjne czyszczenie filtra DPF w serwisie Dixi-Car

Serwis Opel Dixi-Car czyści filtry cząstek stałych DPF nieinwazyjnie. Stosujemy do tego specjalne urządzenie pokazane na zdjęciu. Sondę urządzenia mechanik wsuwa do filtra DPF przez otwór po wykręconym czujniku tlenu (sondzie lambda). Normalnie wyczyszczenie filtra DPF w serwisie wymagałoby wycięcia filtra z samochodu.

 

Zestaw do czyszczenia filtra DPF

 

 
Cena (serwis w Raszynie)
Cena (serwis w Radomiu)

Czyszczenie filtra DPF chemią firmy TUNAP, czyli ostatni ratunek dla filtra DPF

854 zł
854 zł
Czyszczenie filtra DPF poprzez podłączenie samochodu do komputera serwisowego Tech-2, czyli zanim trzeba będzie użyć chemię TUNAP 234 zł 234 zł

 

Czyszczenie chemiczne filtra DPF polega na rozpuszczeniu złogów węgla jednym preparatem, a następnie spłukaniu ich drugim. Następnie mechanik podłącza do samochodu komputer serwisowy Tech-2 i uruchamia procedurę serwisową regeneracji filtra DPF. Następnie wykonujemy próbę drogową.

pdf Więcej o stosowanym przez Dixi zestawie TUNAP

 

Nasz serwis może też próbować oczyścić Twój filtr DPF tylko przez podłączenie do samochodu komputera diagnostycznego i włączenie w/w specjalnego programu czyszczącego filtr DPF (bez czyszczenia chemią firmy TUNAP), ale wielokrotnie mieliśmy takie przypadki, że bez oczyszczenia filtra środkami TUNAP, urządzenie diagnostyczne TECH-2 nie dawało sobie rady.

 

Jak się zapisać?

 

Jak dochodzi do zapchania się filtra cząstek stałych DPF?

Do zapchania dochodzi najczęściej, gdy jeździmy na krótkich dystansach i na wolnych obrotach. Wtedy nie ma szans załączyć się samooczyszczanie się filtra. Objaw zapchania: utrata mocy silnika.

Jak zatem zapobiegać zapchaniu się filtra DPF? Jeśli już dopuścimy do zapełnienia się filtra (jeżdżąc ciągle na krótkich dystansach i na niskich obrotach), to w końcu zapali się nam na desce lampka. Co ona oznacza i co robić, pokazujemy w tabeli:

 

Model
kontrolka DPF
Co robić?
Astra III, Corsa D
Kontrolka filtra DPF - Astra III
Lampka miga w czasie jazdy - filtr DPF wymaga oczyszczenia. Kontynuować jazdę z obrotami silnika przekraczającymi 2000 obr./min. aż filtr się oczyści i lampka zgaśnie. Nie wyłączać silnika dopóki lampka nie zgaśnie.
Astra IV, Insignia
Kontrolka DPF - Astra IV
a dodatkowo komunikat na wyświetlaczu "Code 55" lub "Filtr sadzy jest pełny kontynuować jazdę"
Lampka świeci światłem ciągłym - filtr DPF jest bliski całkowitego zapełnienia. Kontynuować jazdę z obrotami silnika przekraczającymi 2000 obr./min. aż filtr się oczyści i lampka zgaśnie.
Lampka miga - filtr DPF jest całkowicie zapełniony. Kontynuować jazdę z obrotami silnika przekraczającymi 2000 obr./min. aż filtr się oczyści i lampka zgaśnie. Wyłączenie silnika przed zgaśnięciem lampki może uszkodzić silnik.

 

 

Gdy jeździsz na długich dystansach i na odpowiednio wysokich obrotach, oczyszczanie filtra DPF załącza się co jakiś czas automatycznie i żadne kontrolki wtedy się nie zapalają. To, że akurat załączyło się samooczyszczanie filtra DPF można poznać po innym nieco kolorze i zapachu spalin, a także po automatycznym włączeniu się ogrzewania tylnej szyby. Tylna szyba znacznie obciąża alternator i dzięki temu silnik bardziej się nagrzewa, a o to głównie chodzi w procesie oczyszczania filtra DPF.

Ile trwa oczyszczanie się DPF? Do 25 minut. Zwykle 7-12 minut, im większe obciążenie silnika, tym krócej.

 

 

Co to jest filtr cząstek stałych DPF?

Filtr cząstek stałych występuje tylko w niektórych samochodach z silnikami Diesla. Ma za zadanie oczyszczać spaliny z sadzy (pamiętasz kopcące sadzą stare Mercedesy beczki?). Z zewnątrz DPF wygląda jak dodatkowy tłumik na rurze wydechowej dość blisko silnika. Ponieważ w Oplach z Dieslami często w układzie wydechowym jest tylko jeden tłumik (tylny), to filtr DPF często jest umiejscowiony tam, gdzie w innych samochodach znajdowałby się przedni tłumik. Widać filtr DPF najczęściej po zajrzeniu pod spód samochodu. W Oplach filtry DPF zaczęły być stosowane w modelu Vectra C wraz z pojawieniem się Diesli 1.9 CDTI. W kolejnych modelach (m.in. Astra III, Astra IV, Zafira II, Insignia, Corsa D, Meriva II) i kolejnych generacjach silników Diesla (1.3 CDTI, 1.7 CDTI, 2.0 CDTI) filtry cząstek stałych są coraz częściej stosowane.

Umiejscowienie filtra DPF w Oplu Corsa 1.3 Diesel

Definicja filtr DPF

 

 



 

 


Podziel się:

Przejdź na górę strony Powrót do góry      Poleć tę stronę znajomemu Poleć tę stronę znajomemu

Umów się na serwis mechaniczny/elektroniczny
Umów się na serwis mechaniczny

Wypełnij formularz
Umów się na serwis blacharsko-lakierniczy
Umów się na serwis blacharski

Wypełnij formularz
Ceny przeglądów okresowych
Ceny przeglądów (OT-15, OT-30, itd.)

zobacz cenę przeglądu
Wyceń usługę serwis Opel Raszyn (Warszawa), Radom
Usługa Door-to-door, czyli nasz kierowca odbiera Twój samochód do naprawy w serwisie
Odbiór auta do naprawy od klienta, po naprawie również odstawimy samochód do klienta

Warunki usługi

Jak wydać mniej w salonie, serwisie i sklepie Dixi-Car? Prześlemy info, gdy tylko będziemy mieli okazje.
Jak wydać mniej w salonie, serwisie i sklepie Dixi-Car? Prześlemy info, gdy tylko będziemy mieli okazje.

Podaj swój e-mail.