Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Felgi Strukturalne, Stalowe, Aluminiowe - Różnice

Felgi strukturalne - felgi stalowe, ale (po założeniu dedykowanego do danej felgi kołpaka) wyglądające jak aluminiowe.

Felga strukturalna na Oplu Vectra C

Felga strukturalna wraz z dedykowanym kapslem na Oplu Vectra C

 

Felgi strukturalne - za i przeciw

 

Wygląd

Felgi strukturalne są zazwyczaj wykonywane jako pięcioramienne z dość grubymi ramionami. Czyli nie da się za pomocą stali oddać wyglądu dowolnej felgi aluminiowej, np. 12 ramiennej. No, ale i tak mamy duże dziury (a dokładnie pięć) przez które widać tarcze hamulcowe i zacisk, czyli namiastkę jakąś alufelgi mamy...

 

Felga strukturalna bez kołpaka

Felga strukturalna, nr kat. 1002187, m.in. do Astry III, Zafiry B, Vectry C

Kołpak do felgi strukturalnej, Vectra C, Zafira B, Astra III

Kołpak do felgi strukturalnej, nr kat. 6006077, dedykowany do felgi pokaznej obok

A na zdjęciu poniżej ten sam zestaw, ale już zmontowany. Otwory w kołpaku dokładnie pokrywają się z otworami w feldze. Zestaw przypomina felgę aluminiową.

Felga strukturalna z nałożonym kołpakiem

 

 

Niesamowity kołpak do Insigni B

Kołpak do felgi strukturalnej, 13472459

Każda nowa Insignia B ma aluminiowe felgi w standardzie. Ale koła zimowe z reguły są już kupowane na felgach stalowych, najczęściej strukturalnych. Proponujemy genialny kołpak do felg stalowych-strukturalnych do Insigni B. Polecamy!

Kołpak ma nr katalogowy 13472459. Cena - jak za kołpak, czyli przystępna. Oryginał Opel:

 

 

Wytrzymałość

Felgi strukturalne są wykonane ze stali, a więc w wielu sytuacjach trwalszego materiału niż aluminium. Np. "struktury" są bardziej odporne na obciążenia dynamiczne (typu najazd na kamień lub krawężnik), bo stal trudniej pęka niż aluminium. Również sól rozsypywana zimą na drogi wyrządzi prawdopodbnie mniej szkód felgom strukturalnym niż aluminiowym.

 

Odporność na kradzież

Struktura do Vectry, Zafiry i Astry zmontowana z kapslemFelgi strukturalne są dość odporne na kradzież. Ich "drogocenny" kołpak trzyma się bowiem samochodu za pomocą śrub kół, a więc musimy odkręcić wszystkie pięć śrub, aby kołpak usunąć bez niszczenia go. Są tu wszak dwa "ale":

  • kołpak można wyrwać "na chama" bez odkręcania śrub
  • kołpak jest atrakcyjny wizualnie i tudno o zamienniki, co podnosi jego atrakcyjność dla złodzieja

Ale powyższe to raczej teoria. Chyba że złodziejaszek połaszczy się na kołpaki plus felgi. Na takie przypadki polecamy zestawy śrub zabezpieczających do kół.

 

Koszt zakupu, koszt eksploatacji

Stalowe felgi strukturalne bywają lekko droższe w zakupie niż tradycyjne felgi stalowe, ale dużo tańsze niż felgi aluminiowe. Kołpaki do felg strukturalnych mają podobne ceny, jak kołpaki do felg zwykłych stalowych. Oczywiście mowa tu o naszych cenach, w sklepie Dixi-Car...

 

Porównaj ceny sam:

Ceny felg strukturalnych w sklepie Dixi-Car

Kołpaki do felg strukturalnych - ceny

Felgi stalowe w sklepie Dixi-Car

Kołpaki do felg stalowych - ceny

Felgi aluminiowe w sklepie Dixi-Car

 

Z kolei koszt eksploatacji (montaż nowych opon, wyważanie kół) jest w przypadku felg strukturalnych taki sam jak w przypadku zwykłych felg stalowych, a więc niższy niż dla alusów, choć nie są to różnice powalające na kolana. Oczywiście mowa tu o cenach w serwisach Dixi-Car.

 

 

Zakup felg strukturalnych do Nowego Opla - "jak za darmo"

Obecnie Opel oferuje do nowych samochodów felgi strukturalne w pakietach doposażenia, np. razem z klimatyzacją i radiem. I cena takiego pakietu jest taka, jak byś kupował samą kilkmatyzację i dopłacał np. tylko 500 zł do reszty. Sprawia to, że felgi strukturalne do nowego Opla możesz mieć "jak za darmo".

W chwili gdy piszemy ten artykuł zakup felg strukturalnych jest szczególnie opłacalny dla Astry Classic III. Ale to się zmienia. Również do modeli Astra IV, Insignia, Vectra i innych znajdziesz w cennikach samochodów nowych zestawy zawierające felgi strukturalne.

Najlepiej przejrzyj nasze cenniki PDF, bo tam jest aktualna oferta pakietów zawierających felgi strukturalne.

 

 

 

Stalowe strukturalne a zwykłe stalowe

Dla osób przedkładających względy praktyczne nad wygląd auta, tradycyjne felgi stalowe pobiją wszystkie inne felgi pod niemal każdym względem. Zwykłe felgi stalowe są bowiem najbardziej odporne na obciążenia statyczne (obciążenie samochodu ładunkiem), jak i dynamiczne (najechanie kołem na przeszkodę, krawężnik). Felgi stalowe są najtańsze w zakupie i pasuje do nich każdy niemal kołpak (oczywiście do danej średnicy felgi, czyli 13, 14, 15-calowy, itd). Pasują do felg stalowych również kołpaki nieoryginalne.

 

Felga stalowa na Vectrze C

Tradycyjna felga stalowa na Oplu Vectra C - idealna na zimę

 

Stalowe felgi tradycyjne są wreszcie bardziej odporne na sól (przynajmniej w porównaniu z aluminiowymi). Są tańsze w obsłudze (wyważenie, przekładka opon) niż aluminiowe.

Rozważ też co będzie w przypadku utraty kołpaka do felgi strukturalnej. Samochód z samą strukturą, a bez kołpaka wygląda mało atrakcyjnie.

W konkursie na praktyczność "struktura" a "zwykła stal", struktura wygrywa jedynie wtedy, gdy zwykła felga stalowa miała by być wyposażona w oryginalny kołpak wciskany (nie przykręcany na śruby). Oczywiście chodzi tu o odporność antykradzieżową takiego dekla.

 

Kołpak wciskany do Zafiry B, 16-calowy, nr kat. 6006086

Kołpak wciskany 16-calowy, pasujący m.in. do Zafiry B

Kołpak na śruby, oryginalny Opla

Kołpak do felgi stalowej mocowany na śruby. Lepiej zabezpieczony przed kradzieżą. Antara, 16-calowy, nr kat. 48 06 755

 

 

Kiedy felgi aluminiowe?

Po lekturze powyższego możnaby odnieść mylne wrażenie, że felgi aluminiowe nie mają żadnych zalet, bo są droższe, mniej odporne na rekacje chemiczne z udziałem soli, itd.

Żaden inny niż aluminiowa typ felgi nie da nam prawdziwie szlachetnego wyglądu felgi aluminiowej. Zadrapany kołpak felgi strukturalnej od razu obnaża prawdę (atrapa). Nawet nowy, czy w idealnym stanie kołpak strukturalny od razu zostanie rozpoznany przez osobę znającą temat, bowiem niektórych designów "aluminiowych" felga strukturalna nam po prostu nie odda. Poniżej przykład takiej unikalnej felgi aluminiowej.

 

Felga aluminowa 11-ramienna

Felga aluminiowa 11-ramienna. Tak cienkich ramion nie spotkamy w obręczach strukturalnych.

 

Podsumowanie

Felgi strukturalne wydają się dobrą propozycją dla osób ceniących zarówno wygląd samochodu jak i optymalizujących swoje wydatki. Felgi strukturalne są stosunkowo tanie w zakupie, w utrzymaniu są odpornie mechanicznie i nadają samochodowi lekki i sportowy wygląd.

Felgi aluminiowe są niezastąpione dla osób, które... nie mogą sobie pozwolić na atrapy. Alufelgi są trochę droższe w utrzymaniu, za to znacznie droższe w zakupie niż pozostałe rodzaje obręczy. W niektórych wersjach Opli oferowanych w naszym salonie, felgi aluminiowe są standardem (zazwyczaj w wersjach wyposażeniowych Sport i Cosmo).

Tradycyjne felgi stalowe są idealne dla osób liczących się z wydatkami. Odporne na zużycie, dla optymalizacji kosztów można wyposażyć je w opony wielosezonowe, wtedy możliwe jest jeżdżenie na tym samym komplecie kół przez cały rok.

 

Felga aluminiowa, strukturalna, stalowa z kołpakiem - Astra IV

Od lewej: felga aluminiowa, strukturalna, stalowa z kołpakiem - Astra IV

 

Ceny felg strukturalnych w sklepie Dixi-Car

Kołpaki do felg strukturalnych - ceny

Felgi stalowe w sklepie Dixi-Car

Kołpaki do felg stalowych - ceny

Felgi aluminiowe w sklepie Dixi-Car

 

 

 

Poradnik Kupującego

Zakup nowego samochodu

Na którą oś wybrać napęd - przednią czy tylną (gama SsangYong)?

Który napęd wybrać: PHEV, elektryk, diesel, czy benzyna?

 

Czy Opel jest dobrą marką dla klienta indywidualnego?

Praktyka eksploatacji auta na prąd

Gama elektrycznych Opli

Ile się czeka na nowy samochód?

Czy samochody zdrożeją [taniej nie będzie]?

Trzy cylindry. Dobrze czy źle?

Jak wybrać kolor samochodu?

Czy doposażyć samochód w pakiet?

Który silnik wybrać?

Czy mały samochód jest tańszy w eksploatacji niż duży? Jaka klimatyzacja - ręczna czy climatronic? Jaka skrzynia biegów: automat, manual?
Nowy czy używany samochód - odwieczne pytanie Jaki samochód dla profesjonalisty? Dlaczego lekki samochód do miasta (o spalaniu)?
Felgi kół - jakie wybrać? Ubezpieczenie od dealera - czy warto? Które nadwozie? 3d, 4d, 5d, kombi, suv, a może minivan?
Samochody naszych klientów Rok produkcji, modelowy, data pierwszej rejestracji - czym się kierować? Samochód po powodzi: jak rozpoznać i czy warto?
AdBlue - czyli co oznacza Euro6?,
Euro6 a dostawcze
eCall, OpelConnect Czy polować na samochód podemonstracyjny?
ABS, ESP, tempomat, czujniki parkowania - czy warto? Sekrety wyprzedaży rocznika Jak popularny jest Opel w Polsce? Garść statystyk
Trendy na polskim rynku. Jaki będzie za kilka lat? Android Auto, Apple CarPlay a Opel Gniazdko 230V w samochodzie
Czy samochody zdrożeją? SUVy Opla Automaty w Oplach
Napęd 4x4 w Oplach Kombiaki Opla
Fabryki Opla Ople produkowane w Polsce Najtańszy nowy Opel
Sportowe Ople Nowy Opel na raty Ile kosztuje Opel?
Różnice między latami modelowymi Nowe auto na abonament Busy i minivany Opla

Czy Opel jest niemiecki?

A może francuski?

Modele dla rodzin

Rodziny 2+2, 2+3

Hatchbacki Opla - porównanie
Katalogi Opel - kopalnia wiedzy

Jak kupować samochód [Komiks]?

Wszystkie odcinki poradnika

 

 

 

 

Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!

03.2024

BAIC Beijing 5 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 3 samochód do jazdy próbnej

Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.

A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Godziny pracy salonu

Warszawa

Radom




 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

SsangYong Torres, rabat, suma korzyści 23 000 zł