Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Modele Opel produkowane w Polsce, Gliwicach. Czy warto kupić?

Opel a sprawa polska

Linia produkcyjna Astry w Gliwicach.

Czasy mamy patriotyczne. Jaki wkład ma Opel w polską motoryzację? Jakie modele w Polsce produkuje? Jak się te samochody mają jakościowo do Opli z europejskich fabryk? Czy Opel przyczynia się do "odzyskiwania godności i wstawania Polski z kolan"? Słowem: Opel a sprawa polska.

Opel - niemiecki, amerykański, czy kosmopolityczny?

Uspokójmy nosicieli resentymentów: chociaż Opel jest uważany za markę niemiecką (założona w Niemczech i przez Niemca w 1862 r.), ma wiele wspólnego z USA, bo nad Oplem - i to od 1929 r. - jest General Motors, czyli korporacja z Detroit, Michigan, Stany Zjednoczone. Faktem jest, że wymyślają te samochody Niemcy w Rüsselsheim, Hesja. Z drugiej strony Ople są dziś sprzedawane pod markami Vauxhall, Buick, Holden na całym świecie, włącznie z Australią. O amerykańskiej odchyłce Opla może świadczyć koncentracja na silnikach benzynowych - jeszcze w latach 90. XX w. jednostki wysokoprężne Opel kupował u japońskiego wytwórcy; dziś produkuje Diesle sam albo w kooperacji z Fiatem. Ciekawostką jest, że w powojennych Niemczech Opel plasował się w pół drogi między VW a Mercedesem, pod względem cen samochodów i postrzeganej przez klienta jakości...

 

Na ile poważna i korzystna dla Polski jest obecność Opla?

Pamiętamy lata 90.? Montowni było trochę - ze względów podatkowych przyjeżdżały do Polski gotowe samochody z wyjętym silnikiem, który tu był zakładany zurück pod maskę. Czy montownie były korzystne dla gospodarki? Oczywiście było to omijanie przepisów, ale jakieś miejsca pracy były, pierwociny nowoczesnych technologii produkcyjnych napływały, bo jeśli chodzi o prawdziwą produkcję samochodów, to królowała technologia Fiata z lat 60. (Polonez). I Opel miał wtedy montownię - na Żeraniu (Warszawa), lata 1994-2000, Astra I, Vectra B.

Czasy montowni przeminęły. Na dziś w Polsce są trzy marki samochodowe z własnymi, pełnowymiarowymi fabrykami (od tłoczni blach po kontrolę jakości gotowego auta). Jedną z nich jest Opel, czyli General Motors Manufacturing Poland z fabryką samochodów w Gliwicach na Śląsku i fabryką silników w Tychach.

 

Co produkują Gliwice?

Lata, kiedy dany model schodził z taśmy w Gliwicach. Po kompletny okres produkcji, patrz tu.

Opel Astra V produkowany w Gliwicach

Astra V (5d, kombi)

2015 - 2021

więcej

Opel Cascada produkowana w Polsce

Cascada

02.2013 - 2019

Więcej

Produkowany w Polsce Opel GTC

Opel GTC / Astra GTC

10.2011 - 2018

Od maja 2012 również wersja OPC.

Dane

Astra IV Sedan z fabryki Opel Gliwice

Astra IV

11.2009 - 2019

Od sierpnia 2012 również wersja 4-drzw. sedan.

Astra III made in Poland

Astra III

Astra Classic III

08.2007 - 2014

 

Opel Zafira B z polskiej fabryki na Śląsku

Zafira B

09.2005 - 07.2010

 

Polska Opel Astra G

Astra II

Astra Classic II; 5d, sedan, kombi, van

10.2003 - 08.2009

Opel Agila A z polskiej fabryki Opla

Agila A

02.2000 - 04.2007

Astra F polskiej produkcji z polską blachą WN

Astra I

Astra Classic

08.1998 - 2002

 

Czy warto kupić Opla z Gliwic?

Jakościowo Ople z Gliwic są podobne do tych z innych fabryk. Naszym zdaniem "polskie" nowe Ople są minimalnie atrakcyjniejsze z następujących powodów:

  • Polacy są technicznym narodem. W fabryce w Gliwicach na liniach produkcyjnych pracują Polacy. W europejskich fabrykach różnie - są imigranci spoza Europy.
  • Szybciej klient otrzyma samochód. Na indywidualnie skonfigurowany, zamówiony do produkcji model z polskiej fabryki czeka się w polskim salonie ok. 1,5 miesiąca. Jeśli będzie to model z Niemiec, Hiszpanii, Wlk. Brytanii, to do podanego czasu oczekiwania dodaj jeszcze ok. miesiąca-półtora na transport. Zobacz auta dostępne od ręki.
  • Fabryka w Gliwicach to nowy zakład (zbudowana w latach 1996-98). Mówi się, że jest dobrze zarządzana, technologicznie dojrzała.

Niektóre Ople wyprodukowane nie w Polsce, jeżdżą z polskimi silnikami, z fabryki w Tychach.

 

Czy Polska podnosi się z kolan dzięki Oplowi?

Odpowiedź zależna od opcji politycznej ;) Myśl konstruktora i technologa, czyli gros wartości dodanej przychodzi z Niemiec. To i zarobek tam wraca. Z drugiej strony praca jest dla Polaków, konkretne kilka tysięcy złotych przemnożone przez liczbę pracowników (ok. 3500 osób w obydwu polskich fabrykach) trafia co miesiąc do Polaka, wpuszczane jest do polskiego gospodarczego krwioobiegu, czyli wspiera polską mleczarnię, gdy robotnik, inżynier czy technolog na fajrant idzie po jogurt do Biedronki...

W długim okresie czegoś tam Polak się uczy montując nawet pompę paliwa w baku, czy obsługując wózek widłowy w magazynie części na produkcję. Jest jakaś rotacja personelu; ktoś, kto odszedł po kilku latach z nowoczesnej fabryki, jest już kimś innym niż przed tym etapem swojej kariery.

Oddzielną korzyścią dla gospodarki są zamówienia dla poddostawców.

Od pensji pracownika fabryki General Motors w Gliwicach, Tychach odprowadzany jest podatek dochodowy do polskiego budżetu, z którego potem powstaje droga, czy szkoła. Z ZUSu płaconego od pensji finansowane są emerytury, renty dzisiejszych emerytów, rencistów.

 

 

Czy braki półprzewodników spowodują wzrost cen samochodów?

02.2021

Linia produkcyjna Opel Insignia po liftingu

"Citroën, Opel, Peugeot oraz Renault zatrzymują produkcję nowych samochodów. Powodem brak komponentów" – piszą portale motoryzacyjne. Po chwili dodają "na kilka dni". A my pytamy: czy braki na rynku półprzewodników wywrą presję na ceny samochodów?

Oto cytaty z tekstu Tomasza Nowickiego z 6 lutego 2021, na francuskie.pl:

  • Wszystko z powodu niedoboru półprzewodników na całym świecie. Są one niezbędne m.in. w układach sterowania silnikiem i systemach wspomagania kierownicy.
  • Pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowny wzrost popytu na podzespoły elektroniczne używane w laptopach, telefonach komórkowych oraz w samochodach.
  • sytuację utrudniają również amerykański sankcje, nałożone na Chiny
  • Brak półprzewodników dotyka cały przemysł samochodowy.
  • Przestój będzie trwał co najmniej kilka dni.

Niedługo.

Ale - jak niedobory półprzewodników wpłyną na ceny samochodów?

Przypominamy: w Dixi-Car są jeszcze samochody od ręki w "starych cenach".

Zobacz

 

 

Zobacz też:

Europejskie fabryki Opla

Czy Opel jest niemiecki?

 

 

Poradnik Kupującego

Zakup nowego samochodu

Na którą oś wybrać napęd - przednią czy tylną (gama SsangYong)?

Który napęd wybrać: PHEV, elektryk, diesel, czy benzyna?

 

Czy Opel jest dobrą marką dla klienta indywidualnego?

Praktyka eksploatacji auta na prąd

Gama elektrycznych Opli

Ile się czeka na nowy samochód?

Czy samochody zdrożeją [taniej nie będzie]?

Trzy cylindry. Dobrze czy źle?

Jak wybrać kolor samochodu?

Czy doposażyć samochód w pakiet?

Który silnik wybrać?

Czy mały samochód jest tańszy w eksploatacji niż duży? Jaka klimatyzacja - ręczna czy climatronic? Jaka skrzynia biegów: automat, manual?
Nowy czy używany samochód - odwieczne pytanie Jaki samochód dla profesjonalisty? Dlaczego lekki samochód do miasta (o spalaniu)?
Felgi kół - jakie wybrać? Ubezpieczenie od dealera - czy warto? Które nadwozie? 3d, 4d, 5d, kombi, suv, a może minivan?
Samochody naszych klientów Rok produkcji, modelowy, data pierwszej rejestracji - czym się kierować? Samochód po powodzi: jak rozpoznać i czy warto?
AdBlue - czyli co oznacza Euro6?,
Euro6 a dostawcze
eCall, OpelConnect Czy polować na samochód podemonstracyjny?
ABS, ESP, tempomat, czujniki parkowania - czy warto? Sekrety wyprzedaży rocznika Jak popularny jest Opel w Polsce? Garść statystyk
Trendy na polskim rynku. Jaki będzie za kilka lat? Android Auto, Apple CarPlay a Opel Gniazdko 230V w samochodzie
Czy samochody zdrożeją? SUVy Opla Automaty w Oplach
Napęd 4x4 w Oplach Kombiaki Opla
Fabryki Opla Ople produkowane w Polsce Najtańszy nowy Opel
Sportowe Ople Nowy Opel na raty Ile kosztuje Opel?
Różnice między latami modelowymi Nowe auto na abonament Busy i minivany Opla

Czy Opel jest niemiecki?

A może francuski?

Modele dla rodzin

Rodziny 2+2, 2+3

Hatchbacki Opla - porównanie
Katalogi Opel - kopalnia wiedzy

Jak kupować samochód [Komiks]?

Wszystkie odcinki poradnika

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Streszczenie: modele opla, produkcja w polsce, gliwice, tychy, fabryka, general motors manufacturing poland

 

 

48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to!

02.2023

SUVy i crossovery SsangYong. Made in Korea. 5 lat gwarancji

48% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka SUV‑a. Mamy to! SsangYong to najstarszy producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Na wyprzedaży rocznika 2023 rabat do 25 000 zł.

I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.

Trzecia duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w SUV-ach i crossoverach. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.

SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Torresa - 10 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).

Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wyprzedaż rocznika 2023 SsangYong