Czego potrzebujesz? Znajdziemy promocję na części, samochód, serwis. Zadaj pytanie, odpowiemy!

Opel Corsa C - problemy z uruchamianiem silnika, nierówna praca

 

 


Doradca serwisu Opel

Masz pytanie techniczne nt. swojego Opla?

Przejrzyj pytania zadane naszemu serwisowi.

Nie znalazłeś odpowiedzi? Zadaj własne pytanie! Formularz
Na pytania odpowiadają Doradcy Serwisu Opel Dixi-Car.

Przeczytaj zasady udzielania odpowiedzi przez serwis.

 

Pytania nt. innych modeli Opla

 

Witam mam następujące pytanie jaką wartość powinny mieć wolne obroty w corsie c 1.0 12V z 2003 roku. Dziękuję z góry za odpowiedź Pozdrawiam

Między 750-900 or/min w temperaturze roboczej.

 

 

Witam posiadam Opla Corse c z 2001 roku silnik 1.0, podczas jazdy zapala mi sie samochód z kluczykiem kontrolka serwisowa i nagle samochód faluje na obrotach oraz traci moc w jednym serwisie wymieniono mi przepływomierz lecz na tani zamiennik i problem nie zniknął w innym serwisie stwierdził pan brudna przepustnice i ze przepływomierz jest zły gdyż sterowniki są inne, kupiłem używany oryginalny przepływomierz i przez kilka dni było dobrze lecz podczas szybkiego dohamowania z większej prędkości problem sie powtarza wiec moje pytanie co sie dzieje a może po prostu używany przepływomierz jest wadliwy?

Należy przeprowadzić porządną diagnostykę silnika, odczyt kodów błędów, symptomów, parametrów osprzętu na stanowisku warsztatowym. Zalecamy używać części oryginalnych, tanie zamienniki lub niepewne używki często wykazują odchylenia parametrów, albo działają krótko. Zalecamy wizytę w ASO Opla celem rozpoznania problemu. Bez tego etapu ciężko wskazywać co powoduje problem z pracą motoru.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

CO OZNACZA BŁĄD P1243 CORSA C 17CDTI?

Błąd oznacza usterkę układu ciśnieniowego turbosprężarki. Może czujnik ciśnienia doładowania jest zbyt czuły i sterownik wymaga zmiany oprogramowania ? Całość należy zbadać testerem Tech-2 w celu prawidłowej diagnozy, auto na miejscu pozwala wykonać testy i odczyt listy danych.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

Mam Opla Corsę C z 2004r. i mam problem z jej uruchomieniem. Akumulator jest nowy i sprawdzony, rozrusznik ponoć dobry, sprawdzałam w warsztacie samoch. na komputerze wskazało na awarię silnika, majster wszystko sprawdził i dalej nie może odpalić. Czy może być wina kluczyka, immobilaisera czy szukać coś innego. Nie mam drugiego kluczyka by sprawdzić, co robić? Proszę o radę.

Jeżeli komputer diagnostyczny wykazał usterkę silnika, to nie będzie to wina kluczyka. Jeżeli uszkodzony jest kluczyk to objaw jest taki, że po przekręceniu w stacyjce zaświecą się kontrolki, a silnik nie będzie kręcił przy próbie uruchomienia. Mechanik po podłączeniu pod komputer powinien odczytać błędy i powiedzieć, co jest uszkodzone z elementów elektrycznych osprzętu silnika.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

Witam. Opel Corsa C 1,2 z 2001roku. Kontrolka- żółta - samochód z kluczykiem. W/w kontrolka czasami nie gaśnie po włączeniu silnika a czasami tak, czasami zaświeca się podczas jazdy a czasem nie. Dzieje się to od dwóch dni. Samochód nie traci mocy ani nic podobnego. Po obsłudze nie został wykasowany licznik obsługi - może to ...? nie wiem.

W Pańskim aucie kontrolka auto z kluczykiem na pewno nie świeci się z powodu niewykasowanej inspekcji po wykonanym przeglądzie.
Żebyśmy mogli powiedzieć Panu co jest powodem usterki musimy auto podłączyć do komputera diagnostycznego.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

Witam. Proszę mi podpowiedzieć. Czy wymiana świec żarowych (Corsa "C" 1.3 CDTI 70 KM 2005 r.) jest powiązana z komputerem ? tzn. czy po wymianie świec należy sprawdzić czy wszystko gra na komputerze ? Czy wystarczy wykręcić i wkręcić nowe świece - i to wszystko ? Dziękuję.

Jeżeli nie pojawił się żaden błąd, to wystarczy tylko wymienić świece i to wszystko. Jednak trzeba pamiętać, że w tego rodzaju silnikach świece są bardzo delikatne i często się urywają a to niestety jest później kosztowna operacja. Jeżeli dojdzie do urwania koszt wyjęcia jednej sztuki to kwota 350 zł netto. Zapraszamy na wymianę świec do nas do serwisu.

Świece żarowe i przekaźniki świec w sklepie Dixi-Car

 

Witam. Corsa "C" 1.3 CDTI 70 KM 2005 r. Chciałem się upwnić czy WSZYSTKIE świece żarowe prawidłowo grzeją (idzie zima). Jak to najprościej sprawdzić ? (kiedyś widziałem jak mechanik jeden koniec kabelka przykładał do świecy i było widać iskrę - ale nie pamiętam dokładnie ).

Nie zalecam wykonywania samemu diagnostyki świec żarowych ponieważ błąd w takim sprawdzeniu może spowodować zwarcie i ew. uszkodzenie innego elementu. Sprawdzenie pracy świec najlepiej żeby wykonał doświadczony mechanik.

Świece żarowe i przekaźniki świec w sklepie Dixi-Car

 

 

mam takie pytanie, mianowicie pewnego dnia moja corsa 1,7dt nie odpaliła, zaswieciły się wszystkie kontrloki ale nie odpaliło, dopiero odpaliłem go na popych, po dwóch dniach znów to samo auto nie odpaliło. co może byc przyczyną ??czy mogą to być szczotki w rozruszniku? proszę o pomoc

Powodów braku mozliwosci uruchomienia może być wiele, rozladowany akumulator(jeśli jeździ Pan codziennie to może gdzieś są duże pobory prądu, coś robi zwarcie), rozrusznik, o którym Pan wspominał, może coś w zestawie bezpieczników/przekaźników się dzieje. Zalecam w 1`wszym etapie podłaczenie Corsy pod tester diagnostyczny tech-2 w celu odczytania kodów błedów, bez tego i na odległość cięzko postawić jednoznaczną diagnozę.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

Witam. mam opla corse c 1.3 cdti z 2005r. otóż od pewnego czasu przy odpalaniu słychać dziwny dzwięk, jakby coś się tłukło oraz ma miejsce dziwne zatelepotanie się auta. ponadto przez jakiś czas na luzie widać falowanie silnika-najprawdopodobniej do momentu rozgrzania się silnika.ponadto przy gwałtownym dodaniu gazu wyrzuca kontrolkę autka z kluczykiem-auto traci wówczas moc,jakby przełączało się wtryb awaryjny.czego to mogą być objawy?

Auto proponuje podłaczyć pod komputer diagnostyczny Tech-2 celem zweryfikowania kodów usterek, odniesienia się do problemu, ten 1`wszy etap weryfikacji kosztuje: 150 zl brutto. Telepanie po odpaleniu może też być konsekwencją zużycia sprzęgła, koła zamachowego, ale to wszystko jest do ustalenia po weryfikacji warsztatowej, na którą zapraszam. Równolegle wykonamy bezplatną kontrolę wzrokową podstawowych punktów Pana pojazdu przed zimą.

 

 

Mam corse 1.3 cdti i brak mocy i świeci ikona z kluczem... co może być spowodowane iż świeci ta ikonka? silnik kręci do 3,5 tys. obr.

W celu dokładnej diagnozy pojazdu musimy podłaczyc samochod pod urzadzenie diagnostyczne. Koszt usługi dignostycznej wynosi 150 zł. Cena aktualna 24.09.2011

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

Witam. Mam następujący problem w oplu corsie C 1.7 dti z 2003 roku. Przy włączonym silniku świeci się cały czas pomarańczowa kontrolka auta z kluczem. Samochód odpala bez problemu jednak podczas jazdy czasami traci moc a czasami jedzie normalnie. Gdy auto jest odpalone i wcisnę pedał hamulca kontrolka gaśnie i zapala się ponownie po puszczeniu hamulca. Wyczytałem na forum, że samemu można sprawdzić błąd metodą gaz-hamulec, ale u mnie to nie się nie sprawdziło. Jednak podczas tej operacji gdy mam wduszone pedały gazu i hamulca do końca i włączam zapłon to w/w kontrolka zaczyna migać z około 2 sekundową przerwą między seriami migania. Co może być przyczyną?

Najlepszym rozwiązaniem w Pana sytuacji jest wykonanie diagnostyki komputerowej, która da nam i Panu informacje o błedach i usterce. Koszt diagnostyki to 150 zł. Zapraszamy.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

Posiadam Opla Corsa C od jakiegoś czasu występuje sporadycznie problem z zapaleniem komputer pokazuje błąd sterowania przepustnicy w momencie rozruchu miga pomarańczowa kontrolka silnika i słychać stuki przepustnicy po kilku próbach silnik odpala .Przepustnica wymieniona nie pomogło. Proszę o pomoc. (08.07.2011)

Zapraszam na badanie komputerowe Pana auta, odczytamy kody błędów apisanych w module sterującym - to będzie 1`wszy etap naprawy - kosztuje 150 zl brutto. Dalsze postepowanie zależne jest od skali problemu, co ustalamy na bieżąco z klientem. komputerowe samochodu

Diagnostyka komputera samochodu w serwisie Dixi

 

Jak otworzysz centralnym zamkiem drzwi to widzi kluczyk i odpala bez problemu (tez pozniej trzeba zamknac zamkiem centralnym) a gdy otwieram kluczykiem to po wlozeniu do stacyjki nie swieca wszystkie kontrolki odpala i po chwili gasnie - co to moze byc?

Zapraszam na diagnostyke komputerowa, możliwe, ze wymagane jest przeprogramowanie blokady rozruchu testerm diagnostycznym - taka operacja kosztuje 150 zl.
Jednak wymaga to spr. przez elektromechanika, czy nie ma innej usterki.

 

Corsa C 1.7di 2001r. po rozgrzaniu silnika zapala się kontrolka auta z kluczem...na komputerze nie dało się wykasować...czy jest zepsuty czujnik wału korbowego???

Kontrolka serwisowa, może sięzapalać z wielu przyczyn, bez podlaczenia testera diagnostycznego nie jesteśmy w stanie ustalić przyczyny tego stanu rzeczy. Pytanie do Pana jakiego błędu nie mógł Pan wykasować ?

 

Czy awaria jednej świecy żarowej może być przyczyną falowania obrotów po zapaleniu silnika-kilka sekund?

Awaria swiecy żarowej może mieć wpływ na możliwowsc gorszego odpalenia, zapalania się chwilowego kontrolki serwisowej, czy bezposrednio na falowanie obrotów, trudno sptwierdzić - należałoby podlaczyc tester i spr. bledy w module sterujacym silnika, aby wykluczyć inne usterki. Sugeruje również przed przystapieniem do weryfikacji wymienic czesci, któe sa uszkodzone, koszt swiecy żarowej: ok..90 zl brutto.

Śiece żarowe w sklepie Dixi-Car: http://sklep.dixi-car.pl/swieca-zarowa-c-36_107_108.html

 

Witam mam corse 1,3 disel z 2005r dzisiaj wsiadłem jak co dzień do autka przekręciłem stacyjkę pogasły wszystkie kontrolki ale po chwili zaczęła mi migać kontrolka samochodu z kluczykiem. Po chwili znowu przekręciłem stacyjkę ale nie zgasła lampka z kluczyk z samochodem ale odpalił. Problem jest taki czemu nie gaśnie dioda samochód z kluczykiem tak jak zawsze jaka możne być przyczyna. Z góry dzekuje za odpowiedz

Z opisu objawów w pana aucie migająca kontrolka silnika może oznaczać rozpoczęty proces czyszczenia filtra cząstek stałych (jeżeli taki u pana występuje) jeżeli jest to regeneracja tego filtra to nie można wyłaczać silnika a najlepiej kontynuować jazdę .Jeżeli auto nie jest wyposażone w taki filtr należy udać się do serwisu celem wykonania diagnostyki komp.silnika

 

Dlaczego zimny silnik kilka minut faluje opel corsa c 17 cdti [100 km] sprawdzony na kompie i nie ma awarii założony zawór zwrotny na przewodzie paliwowym i nic

Z opisu Pana USTERKI NIE MOŻNA STWIERDZIĆ CO JEST PRZYCZYNA FALOWANIA OBROTÓW , W TAKIM PRZYPADKU ZAPROSIŁBYM PANA NA WSTĘPNA WERYFIKACJĘ.

 

Corsa C 1.3 CDTI. Mam problem z zapaleniem.gdy cieply silnik 2 razy wyswietliła mi się lampka "samochód z kluczem" i zgasl podczas jazdy po przekreceniu stacyjki wyświetla się lampka "samochód z kluczem" i gasnie dopiero po zapaleniu.

W Pańskim aucie należy podłączyć komputer i odczytać błędy jakie są zapisane na sterownikach.
Koszt weryfikacji komputerowej to 150 zł. Brutto W celu zapisania się na serwis proszę o wcześniejszy kontakt.

 

Corsa C 1.7 DT. Mam problem z zapaleniem. Po przekręceniu kluczyka słychać jakby coś się ślizgało podczas zapalania. A jak już auto zapali i puszczękluczyk, tak jakby za późno odbijało. Dwa razy już zawiesiły mi się szczotki. W jednej stacji diagnostycznej stwierdzili, że koło zamachowe jest zużyte. Moje pytanie: czy to dobra diagnoza?

Auto jest do sprawdzenia pod względem mechanicznym. Ciężko się odnieść nie widząc i nie diagnozując pojazdu na miejscu. Do sprawdzenia rozrusznik, kostka stacyjki oraz koło zamachowe.

 

Po odpaleniu zimnego silnika w Corsie C przez kilka minut falują obroty.

Do sprawdzenia jest elektronika w aucie, testerem diagnostycznym, możliwe, że jest konieczność aktualizacji software'u w aucie (150 zl brutto). Sprawdzić także należy działanie przepustnicy. To są oczywiście tezy, auto musielibyśmy mieć w serwisie aby postawić diagnozę.

 

Mam Corsę C CDTI, 2003. Opel nie chce odpalać. Kręci, ale nie odpala. Podpięty został komputer i wykryło błąd modułu świec żarowych. Gdzie ten moduł znajduje się w silniku? Czy jest też możliwość jakiejś innej usterki że Opel nie pali? Pozdrawiam.

Moduł świec żarowych jest zamontowany z lewej strony auta pod skrzynką bezpieczników. Powodem nie odpalania Pańskiego auta mogą być same świece żarowe.

 

Kontrolka "samochód z kluczykiem" nie gaśnie po przekręceniu kluczyka. Dopiero po zapaleniu silnika gaśnie. Czy tak powinno być, Corsa C 1.7DTI?

Kontrolka, którą Pan wymienił powinna gasnąć przed uruchomieniem silnika. Może być to błąd na którąś świecę żarową. Dokładniejszej informacji na temat błędu mogę udzielić po podłączeniu samochodu do komputera diagnostycznego. Koszt takiej usługi wynosi 150 zł brutto. Zapraszam

 

Witam, mam mały problem w mojej Corsie 1,3 CDTI z 2005 r. Otóż wyświetla mi się lampka "samochód z kluczem". Podobny przypadek miałem pół roku temu i przeczyściłem wtedy EGR i skasowałem błąd. Moje pytanie polega na tym, czy z takim problemem (zapchane EGR) można spokojnie jeździć, czy trzeba wymienić dany zawór?

Prosimy najpierw o dokonanie badania komputerowego i odczytanie kodu usterki (w naszym serwisie 150 zł brutto - cena z marca 2011). Jeśli błąd będzie wskazywał na zawór EGR, zalecam jego wymianę, bowiem może się zdarzyć, że w konsekwencji awarii straci Pan moc lub nawet nie odpali auta.

 

Nie mogę uruchomić silnika. Mam Corsę C z 2004r. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce świeci się kontrolka akumulatora i cały czas miga kontrolka układu elektronicznego. Co to znaczy? Czy słaby akumulator czy coś poważniejszego?

W Pani aucie powodem migania kontrolki nie jest rozladowany akumulator. Może być uszkodzony kluczyk lub może występować usterka elektroniczna w samochodzie. Zalecam odholować samochód do serwisu, podłączyć go pod komuter serwisowy w celu weryfikacji błedu.

 

Mam Corsę C 1.7 DTI. Po zatrzymaniu się obroty podnoszą się do 1000 z 800 niekiedy, po naciśnięciu gazu wracają do normy, wiatrak dmuchawy pracuje szybciej (niż na postoju) po zwiększeniu obrotów. Czy to linka od gazu, alternator czy coś innego? Proszę o pomoc i dziękuję.

Obroty mogą być troszkę wyższe szczególnie na początku, gdy silnik dąży do osiągnięcia temperatury roboczej. Proponuję także zweryfikować przepustnicę, która może odpowiadać z ten stan rzeczy (w silnikach benzynowych czyści się ją okresowo z nagaru).

Objaw, który Pan opisuje jest do sprawdzenia na warsztacie - ciężko odnieść się i strzelać, co jest przyczyną - po sprawdzeniu kodów usterek można się odnieść do konkretnego przypadku. Pytanie, czy wentylator jest sprawny, pracuje na każdym biegu.

 

Witam, jestem posiadaczem Opla Corsy 1.7 DI. Od jakiegoś czasu po odpaleniu silnika zaświeca mi się żółta kontrolka "samochód z kluczykiem", która gaśnie po przejechaniu kilku kilometrów. Zapala się jedynie gdy silnik jest zimny. Czy oznacza to jakąś usterkę?

Najprawdopodobniej uszkodzona jest świeca lub świece żarowe - trzeba sprawdzić ich przewodzenie i ew. wymienić + wykasowac błędy. Koszt świecy w granicach 80 zł brutto (można ją zamówić przez nasz sklep internetowy), wymiana 1szt. 83 zł brutto, kasowanie błędów kosztuje 120 zł brutto.

 

Opel Corsa C, 2004 rok, silnik 1,3 Diesel. Problem mam ze świecami żarowymi. Cały czas jest napięcie na kablach do świec. Po wymianie na nowe odłączyłem kostkę bo rozładowywał się akumulator jak auto stało.

Auto należy podlaczyc do testera diagnostycznego (na dziś w serwisie w Raszynie jest to koszt 120 zl brutto) jak i zbadać pobory prądu zwykłym amperomierzem. Może moduł świec żarowych powoduje zbytni pobór i w konsekwencji rozładowanie akumulatora (może być uszkodzony, ale to domniemanie). Kiedy chciałby Pan umówić się na wizyte i sprawdzenie? Proponuje jak najszybciej - idzie zima!

 

 

 

Zadaj swoje pytanie techniczne!

Pytanie
nr VIN samochodu (nr nadwozia)
imię i nazwisko*
telefon kontaktowy
e-mail*
miejscowość*
Ile jest 2 dodać 2 ? *
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

* pola obowiązkowe

 
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przekazania mi informacji o ofercie Opla przez Dixi-Car SA zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z 29.08.1997. Podanie danych jest dobrowolne, każdemu przysługuje prawo wglądu do nich i ich poprawiania. Firma Dixi-Car SA zobowiązuje się chronić udostępnione jej dane osobowe i wykorzystywać je tylko do własnych celów.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowej od Dixi-Car SA zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy z 18.07.2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny.

 

 

 



 

 


Przejdź na górę strony Powrót do góry      Poleć tę stronę znajomemu Poleć tę stronę znajomemu

Umów się na serwis mechaniczny/elektroniczny
Umów się na serwis mechaniczny

Wypełnij formularz
Umów się na serwis blacharsko-lakierniczy
Umów się na serwis blacharski

Wypełnij formularz
Ceny przeglądów okresowych
Ceny przeglądów (OT-15, OT-30, itd.)

zobacz cenę przeglądu
Wyceń usługę serwis Opel Raszyn (Warszawa), Radom
Usługa Door-to-door, czyli nasz kierowca odbiera Twój samochód do naprawy w serwisie
Odbiór auta do naprawy od klienta, po naprawie również odstawimy samochód do klienta

Warunki usługi

Jak wydać mniej w salonie, serwisie i sklepie Dixi-Car? Prześlemy info, gdy tylko będziemy mieli okazje.
Jak wydać mniej w salonie, serwisie i sklepie Dixi-Car? Prześlemy info, gdy tylko będziemy mieli okazje.

Podaj swój e-mail.