Dziękuję, że jesteś na naszej stronie. Zadaj pytanie, odpowiemy!

Opel Corsa D - układ paliwowy

 

 


Doradca serwisu Opel

Masz pytanie techniczne nt. swojego Opla?

Przejrzyj pytania zadane naszemu serwisowi.

Nie znalazłeś odpowiedzi? Zadaj własne pytanie! Formularz
Na pytania odpowiadają Doradcy Serwisu Opel Dixi-Car.

Przeczytaj zasady udzielania odpowiedzi przez serwis.

 

Pytania nt. innych modeli Opla

 

 

Czy można zatankować biodiesel do corsy D 1,3 Ecoflex z 2008 r ?

Paliwo do silników wysokoprężnych: należy tankować wyłącznie olej napędowy zgodny z normą DIN EN 590. Paliwo musi charakteryzować się niską zawartością siarki (maks. 50 ppm). Mogą być stosowane zamienne, znormalizowane paliwa zawierające do 7% paliwa typu biodiesel (= FAME zgodnie z normą EN14214) względem objętości (np. norma DIN 51628 lub równoznaczne). Zabronione jest stosowanie olejów do silników okrętowych, olejów opałowych, emulsji wodnych, a także olejów napędowych wyprodukowanych w całości lub częściowo na bazie tłuszczów roślinnych, takich jak olej rzepakowy.

Czyli Biodiesel można. Byle miał stężenie do 7% w zwykłej "ropie".

 

Chciałbym samodzielnie wymienić filtr paliwa. Jak mam to zrobić by nie było kłopotów? Posiadam Corsę D 1,3 CDTI

W załaczniku umiesciłem instrukcje wymiany, któa pomoże Panu, zachęcam jednak do wymiany w autoryzowanym serwisie - mam na myśli nasze ASO w Raszynie, gdyż często dochodzi do uszkodzenia i rozszczelnienia ukł. paliwowego (przy złączkach plastikowych), co skutkuje póżniej wyciekiem, ciężkim rozruchem.

Koszt usługi wynosi: 340 zł brutto za część (całe sito filtrujące) i 105 zł brutto za wymianę, cenę tę obniżymy dla Pana o 10% gdy powoła się Pan na tego maila. Cena końcowa wyniesie 400 zł brutto.

Najbliższy wolny termin: 15.09.2011 o godz. 16.00, proszę o potwierdzenie lub zaproponowanie innego dogodnego terminu.

Ceny aktualne 15.09.2011

Wymiana filtra paliwa Corsa 1.3 CDTI - cz. I Wymiana filtra paliwa Corsa 1.3 CDTI - cz. II

 

 

opel corsa 1000cm.Nie można uruchomić silnika, paliwo nie dochodzi do cylindrów. Proszę o poradę. Pozdrawiam...

Odpowiedź na to pytanie jest możliwa po podlaczeniu testera diagnostycznego i spr. kodu usterki oraz spr. parametró pracy osprzetu - cena od: 150 zl brutto w naszym serwisie.
- mogę domniemywac, ze np.. Pompa paliwa jest uszkodzona, ale to tylko strzał - zapraszamy, rezerwacje pod 022-7163020

Części układu paliwowego w sklepie Dixi-Car: http://sklep.dixi-car.pl/uklad-dolotowy-c-35.html

 

Witam!
Na początku chcę przeprosić za absurdalność pytania i zaznaczyć, że już nie raz tankowałem, więc wiem gdzie benzynę trzeba wlać ;) Natomiast było to moje pierwsze 'tankowanie' z kanistra. I moje pytanie brzmi: Czy lejąc benzynę z kanistra mogłem wlewając ją w otwór baku wlać gdzieś poza bak? :/ (kanister posiadał nakręcany lejek, który wsadziłem najgłębiej jak się dało) Wiem, że brzmi to absurdalnie, ale wlałem 8 litrów benzyny do baku, a ani wskaźnik na desce rozdzielczej, ani komputer nie odnotował wzrostu poziomu paliwa w baku. Dodam jeszcze, że w chwili dolewania benzyny do baku, wskaźnik paliwa był na samym dnie czerwonego pola, migała kontrolka paliwa, a komputer pokazywał zasięg 41 kilometrów. Odpalenie silnika na minutę też nie pomogło, tzn. wskaźnik ani drgnął, kontrolka dalej miga, a komputer nie pokazuje większego zasięgu. Co do wskaźnika na desce rozdzielczej, to nie jest on raczej uszkodzony, bo po włączeniu zapłonu podnosi się z pozycji 'zerowej' do dna czerwonego pola. Poza tym gdyby ten wskaźnik był uszkodzony, to komputer powinien pokazywać większy zasięg (mam na uwadze to, że komputer może z większym opóźnieniem pokazać nowe wskazanie zasięgu). Co o tej sytuacji Państwo sądzą? Czy możliwe jest, że benzyna trafiła w miejsce inne niż bak? Czy może jakaś kontrolka czy wskaźnik uległy awarii? Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi i sugestie. :) Samochód to Corsa D 1.4 benzyna.

Paliwo raczej się dostało do baku. Bak Corsy ma 45 l pojemności, kształt raczej płaski (rysunek poniżej). 8 litrów, które Pan wlał, utworzyło na dnie kilkucentymetrową warstwę, np. 2 cm (trzeba by to doświadczalnie sprawdzić). Miernik poziomu ma pływak, pływak podniósł się minimalnie, rezystancja czujnika zmieniła się minimalnie. Poza tym w dolnym zakresie pracy wskaźnika na desce rozdzielczejjest on mało precyzyjny, tzn. pokazuje zero gdy w baku jest jeszcze np. 5 litrów. Użytkownik jeździ dalej, w baku zostaje litr, potem dolewa 8 litrów a wskaźnik ani drgnie.

Nie upatrywalibyśmy awarii, a raczej typowych dla układów wskazania poziomu paliwa niedokładności wskazań, wynikających z konstrukcji, które z założenie nie mogą być super precyzyjne (pływak unoszący się na powierzchni paliwa w baku), zasady pracy (rezystancja), małych wymiarów spiralki w mierniku (a więc ni niezbyt dużej precyzji wykonania), zmieniającej się temperatury otoczenia (wpływa na rezystancję), zmian położenia samochodu (np. stoi pochylony na krawężniku), a pewnie też i ostrożności producenta (wyświetlić uzytkownikowi zero mimo że w baku jest jeszcze kilka litrów - żeby nie wzywał za często Assistance producena z powodu braku paliwa).

Bak Opel Corsa D

 

Mam problem z Corsą 1,3 CDTI Magnetii Marelli 6j. Po wymianie sterownika (silnika) problem z odpaleniem silnika (brak ciśnienia paliwa na listwie). Sterownik został przyuczony do immobilisera, BCM (moduł sterowania elektroniką nadwozia) i zestawu wskaźników. Orginalnie był sterownik od silnika Y13DT a został zamontowany od Z13DT. Jaka jest różnica między sterownikami wtrysku, że samochód nie odpala? Odczytywane defekty: informacja czujnika ciśnienia paliwa błędna; napięcie zaworu regulacji ciśnienia nieprawidłowe.

Sterownik od silnika Y13DT w naszym katalogu części zamiennych różni się numerem katalogowym od sterownika Z13DT. Natomiast jak jest zbudowany i czy będzie obslugiwany zamiennym z innego silnika, nie jestem w stanie odpowiedzieć. Auto wymaga dokładnej weryfikacji elektronicznej, żeby móc rozmawiać o proponowanym rozwiązaniu.

 

W Corsie 1,3cdti po przekręceniu kluczyka słychać dość głośną pracę pompy paliwa. Pompa jest dalej słyszalna po odpaleniu silnika i nie przestaje pracować. Czy to normalne? Gdzie jest umiejscowiona popmpka paliwowa i jaki jest koszt jej wymiany?

Głośny odgłos przy przekręceniu i odpaleniu auta jest niepokojący - bez weryfikacji nie chcę stawiać na cokolwiek - trzeba to osłuchać za pomocą np. stetoskopu. Trzeba się zastanowić, co było powodem ew. jej zatarcia - niedrożny filtr paliwa?
Odpowiadajac dalej (przyjmuję, że to Corsa C Z13DTJ):
- pompa paliwa: 1220 zl brutto
- wymiana: 188 zl brutto

 

Przy jakim przebiegu należy wymienić filtr paliwa? mam obecnie przejechane 70 tys. km, rocznik 2007, silnik 1.3 CDTI 75KM.
Co 2 lata lub co 60 tys. km należy wymienić filtr na nowy. A co rok lub co 30 tys. km odwodnić (spuścić wodę z obudowy filtra). Czyli na zmianę: raz odwadniamy, potem wymienimay filtr (i odwadniamy jednocześnie), potem znów tylko odwadniamy, itd.

Wkład filtra paliwa 1.3 CDTI do kupienia: http://sklep.dixi-car.pl/wklad-filtra-paliwa-silniki-diesla-p-156.html
Filtr paliwa (wkład + obudowa) do Corsy 1.3 CDTI w naszym sklepie: http://sklep.dixi-car.pl/filtr-paliwa-corsa-diesel-p-1129.html

 

Jakie jest średnie spalanie paliwa w oplu corsie 1,2 benzyna 2008 r., pięciodrzwiowym?

5,8 l/100 km - wersja ze skrzynią manualną.
5,7 l/100 km - wersja ze skrzynią automatyczną Easytronic.

Oto spalanie dla silników benzynowych Corsy D. Dane dotyczą Cors produkowanych do grudnia 2009. Od mniej więcej stycznia 2010 nastąpiła zmiana palety silników. Ich dane są tu.

Spalanie Corsa D - silniki benzynowe

W nawiasach spalanie dla skrzyń automatycznych.

 

Jak spuścić wodę z filtra paliwa w Corsie D 1,3 cdti?

Spójrz na poniższy rysunek i ...

  1. Włożyć przewód elastyczny do korka spustowego i umieścić końcówkę przewodu elastycznego w odpowiednim pojemniku, który przymie oprócz wody niewielką ilość oleju napędowego.
  2. Otworzyć korek spustowy w kierunku strzałki na ok. 2 obroty
  3. Włączyć zapłon na ok. 20 sek. W wyniku ciśnienia, które tworzy się podczas włączania zapłonu, woda jest wypychana z filtra.
  4. Zamknąć korek spustowy i zdjąć przewód elastyczny.

spuszczenie wody z filtra paliwa corsa 1.3 CDTI - rysunek serwisowy

 

Jaka benzyna nadaje się do Opla Corsy D? Ile może mieć oktanów?
Według producenta zalecana jest benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej 95.
Można stosować paliwo o minimalnej liczbie oktanowej 91 i maksymalnej 98.
Przy zatankowaniu benzyny Pb98 wyraźnie zmniejszy się zużycie paliwa i silnik będzie bardziej dynamiczny.

 

Jak często należy wymieniać filtr paliwa w Oplu Corsa z silnikiem wysokoprężnym CDTI?
Co 60 tys. km lub co dwa lata. Co rok (lub co 30 tys. km) należy opróżnić filtr z wody.

 

Czy w Corsie D 1,3CDTI EcoFlex filtr paliwa jest rozbieralny i można kupić sam wkład czy też całą puszke?
Filtr do Corsy 1.3 diesel nie jest rozbieralny. Trzeba kupić całą puszkę.

 

Czy to prawda że w Corsie D z silnikiem benzynowym nie ma filtra paliwa? Jeśli tak, to jak jest ono filtrowane...?
Prawda. W benzynowych Corsach D nie ma filtrów paliwa. Pompa paliwa umieszczona w baku jest tak zbudowana, aby nie zasysała ew. zanieczyszczeń z dna baku.

 

 

Zadaj swoje pytanie techniczne!

Pytanie
nr VIN samochodu (nr nadwozia)
imię i nazwisko*
telefon kontaktowy
e-mail*
miejscowość*
Ile jest 2 dodać 2 ? *
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

* pola obowiązkowe

 
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przekazania mi informacji o ofercie Opla przez Dixi-Car SA zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z 29.08.1997. Podanie danych jest dobrowolne, każdemu przysługuje prawo wglądu do nich i ich poprawiania. Firma Dixi-Car SA zobowiązuje się chronić udostępnione jej dane osobowe i wykorzystywać je tylko do własnych celów.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowej od Dixi-Car SA zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy z 18.07.2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny.

 

 

 



 

 


Podziel się:

Przejdź na górę strony Powrót do góry      Poleć tę stronę znajomemu Poleć tę stronę znajomemu

Umów się na serwis mechaniczny/elektroniczny
Umów się na serwis mechaniczny

Wypełnij formularz
Umów się na serwis blacharsko-lakierniczy
Umów się na serwis blacharski

Wypełnij formularz
Ceny przeglądów okresowych
Ceny przeglądów (OT-15, OT-30, itd.)

zobacz cenę przeglądu
Wyceń usługę serwis Opel Raszyn (Warszawa), Radom
Usługa Door-to-door, czyli nasz kierowca odbiera Twój samochód do naprawy w serwisie
Odbiór auta do naprawy od klienta, po naprawie również odstawimy samochód do klienta

Warunki usługi

Jak wydać mniej w salonie, serwisie i sklepie Dixi-Car? Prześlemy info, gdy tylko będziemy mieli okazje.
Jak wydać mniej w salonie, serwisie i sklepie Dixi-Car? Prześlemy info, gdy tylko będziemy mieli okazje.

Podaj swój e-mail.