Czego potrzebujesz? Znajdziemy promocję na części, samochód, serwis. Zadaj pytanie, odpowiemy!

Opel Zafira B - filtr DPF

 

 


Doradca serwisu Opel

Masz pytanie techniczne nt. swojego Opla?

Przejrzyj pytania zadane naszemu serwisowi.

Nie znalazłeś odpowiedzi? Zadaj własne pytanie! Formularz
Na pytania odpowiadają Doradcy Serwisu Opel Dixi-Car.

Przeczytaj zasady udzielania odpowiedzi przez serwis.

 

Pytania nt. innych modeli Opla

 

 

Co mogło być przyczyną dużego nagrzania się układu wydechowego, szczególnie w części DPF? Czyżby nastapiło spalenie/zapalenie się cząstek stałych w filtrze? Dotyczy Zafiry 1,9 CDTI MR'06.

Proces wypalania filtra czastek stałych jest naturalny i cykliczny po osiągnieciu pewnego nasycenia czastek, wyjkrywane wszystko przez czujnik umieszczony w katalizatorze.

Ponizej kilka rad dotyczących filtra czastek stałych:
--- FILTR CZĄSTEK STAYCH ---

Możliwe przyczyny nieudanych prób wypalania filtra cząstek stałych:

a.) Częste podróże na krótkich odcinkach, tj. wysokie obciążenie sadzą, przy jednoczesnym niespełnieniu warunków koniecznych do przeprowadzenia regeneracji filtra DPF.

b.) Często przerywane procesy regeneracji, tj. wyłączanie silnika w trakcie jej trwania. Sytuacja częsta w przypadku kierowców pokonujących krótkie trasy przy jednoczesnym spełnieniu warunków pozwalających na aktywację procesu regeneracji. Jeśli kontrolka świecy żarowej miga, należy kontynuować jazdę aż do jej wyłączenia.

Ważne: Regenerację przeprowadza się znacznie częściej (około 2-3 razy) w trakcie pierwszego 1000 km, co ma na celu uzyskanie określonego statusu ładowania filtra DPF. Jest to konieczne w celu wyeliminowania wpływu poszczególnych składników i systemu na wydajność filtra, a ponadto pozwala precyzyjnie wyznaczyć potencjalne obciążenie filtra sadzą.

Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki.

a.) silnik pracuje od uruchomienia > 2 minuty,
b.) obliczone nasycenie > 80%,
c.) temperatura chłodzenia > 70°C przez co najmniej 2 minuty,
d.) brak usterek powiązanych z DPF w systemie,
e.) zdefiniowana wartość graniczna prędkości pojazdu musi w niektórych przypadkach być przekroczona (np. 80%-100% obciążenia, jednorazowo 100 km/h), przy obciążeniach powyżej 100% prędkość nie ma znaczenia.

W jaki sposób regeneracja wpływa na żywotność oleju?
W przypadku każdej regeneracji lub próby regeneracji pewna ilość oleju napędowego jest wtryskiwana do oleju silnikowego, co powoduje obniżenie żywotności tego drugiego. Zapalenie się kontrolki "INSP" na panelu przyrządów oznacza, że olej silnikowy jest zużyty i należy go wymienić. Nieprzeprowadzenie wymiany oleju może prowadzić do uszkodzenia silnika.

Jeśli ma Pan niepokój związany z jego obsługą, zapraszamy do naszego serwisu na spr. komputerowe, spr. stanu oleju i równoległą kontrole wzrokowa podstawowych elementów pojazdu przed zima.

Czyszczenie filtra DPF - zobacz kiedy robić i cenę

 

 

Czy w samochodzie Opel Zafira B z silnikiem 1,9 CDTi o mocy 74kW, rok produkcji 2005, był montowany DPF?

Proszę odczytać wartość, jaka widnieje w ramce na tabliczce znamionowej (z prawej strony gdy otworzymy drzwi). Po ustaleniu, jaka wartość widnieje, odpowiemy Panu, czy w Pańskim aucie jest filtr cząstek stałych.

 

Witam. Mam pytanie, czy wszystkie Vectry C i Zafiry B posiadają DPF. Jeśli tak to które silniki ich nie posiadają?

Nie wszystkie auta posiadały w danym roczniku filtr czastek stałych. Najłatwiej jest to sprawdzić stosując zasadę:

Jeśli na tabliczce znamionowej jest w dolnym lewym rogu W RAMCE parametr 0,5, to znaczy, że w samochodzie jest filtr cząsteczek stałych (DPF`a) (co to jest DPF?). Jeśli na tabliczce znamionowej jest w dolnym lewym rogu W RAMCE parametr powyżej 1 np. 1,2 - filtra cząsteczek stałych DPF nie ma w samochodzie.

Można też zajrzeć pod samochód i porównać wygląd przedniego odcinka rury wydechowej (rozpoczynającego się w okolicach silnika) z poniższym rysunkiem (pokazujemy na nim układ wydechowy Corsy, w Zafirze jest to rozwiązane podobnie).


filtr cząsteczek stałych - DPF (Diesel Particulate Filter), termostat Corsa C 1.3 diesel - rysunek serwisowy

 

 

 

 

Zadaj swoje pytanie techniczne!

Pytanie
nr VIN samochodu (nr nadwozia)
imię i nazwisko*
telefon kontaktowy
e-mail*
miejscowość*
Ile jest 2 dodać 2 ? *
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

* pola obowiązkowe

 
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przekazania mi informacji o ofercie Opla przez Dixi-Car SA zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z 29.08.1997. Podanie danych jest dobrowolne, każdemu przysługuje prawo wglądu do nich i ich poprawiania. Firma Dixi-Car SA zobowiązuje się chronić udostępnione jej dane osobowe i wykorzystywać je tylko do własnych celów.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowej od Dixi-Car SA zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy z 18.07.2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny.

 

 

 



 

 


Podziel się:

Przejdź na górę strony Powrót do góry      Poleć tę stronę znajomemu Poleć tę stronę znajomemu

Umów się na serwis mechaniczny/elektroniczny
Umów się na serwis mechaniczny

Wypełnij formularz
Umów się na serwis blacharsko-lakierniczy
Umów się na serwis blacharski

Wypełnij formularz
Ceny przeglądów okresowych
Ceny przeglądów (OT-15, OT-30, itd.)

zobacz cenę przeglądu
Wyceń usługę serwis Opel Raszyn (Warszawa), Radom
Usługa Door-to-door, czyli nasz kierowca odbiera Twój samochód do naprawy w serwisie
Odbiór auta do naprawy od klienta, po naprawie również odstawimy samochód do klienta

Warunki usługi

Jak wydać mniej w salonie, serwisie i sklepie Dixi-Car? Prześlemy info, gdy tylko będziemy mieli okazje.
Jak wydać mniej w salonie, serwisie i sklepie Dixi-Car? Prześlemy info, gdy tylko będziemy mieli okazje.

Podaj swój e-mail.