Wrzesień 2015
Co pokazał Opel na targach we Frankfurcie? Nowa Astra V 5-drzw. i od razu kombi - na te modele kierował się obiektyw wysłannika Dixi-Car na IAA 2015 (17-27 września).
Idzie mniejsze, dotychczas modele rosły z każdą generacją - tym razem - nowa Astra V jest mniejsza i lżejsza niż czwarta generacja. Ale jeszcze bardziej technicznie dopracowana - co podkreślają na każdym kroku, z niemieckim akcentem, przedstawiciele Opla.
Astra V kombi - po niemiecku dopracowana - choć prezentuje ją Mary Barra, Amerykanka, nowa prezeska (CEO) General Motors.
Mary Barra (z lewej) udziela wywiadu w czasie kolacji dla dziennikarzy. O czym gawędzą panie? Zapewne jest to small talk. Jakie miejsce zajmuje Opel w głowie prezeski GM?
Nowa Astra V. Co pokazują męskie palce na telebimie? Ażurową listwę na grillu, która symbolizuje spadek masy Astry K o 120-200 kg w porównaniu z Astrą IV.
Kolacja na targach, pogawędki w dziennikarsko-dealerskim gronie.
Astra piatej generacji, wersja kombi - Sports Tourer - design wyraźnie nawiązuje do większej Insigni. Charakterystyczna chromowana listwa nad oknami aż do klapy.
Lepiej w realu niż na zdjęciu?
Zbliżenie na dizajnerski smaczek - ową chromowaną listwę.
Lampa tylna Astry K Kombi.
Tyle nt. kolacji. Drugiego dnia był czas wolny - nasz wysłannik myszkował po stoiskach, oczywiście skupiając się na Oplu:
Vivaro w kolorze miedzianym metalik. Ciekawe, dwukolorowe drzwi. Na dachu deski surfingowe, a więc wersja Kombi - bus.
Biało-miedziany busik Vivaro.
Uchwyt na tablet na oparciu fotela - Vivaro nie musi być bagażówką.
Nowa Corsa OPC (Opel Performance Center).
Dwukolorowe alufelgi, podwójny wydech.
Prędkościomierz Corsy OPC ma trochę inny zakres niż wersja cywilna. Zastanawia pusty bak.
Spłaszczona na dole kierownica, trzymające bocznie fotele.
Metalowe nakładki pedałów, lewarek OPC obszyty skórą - Corsa.
Astrę OPC pokazano we Frankfurcie n. Menem w nadwoziu czwartej generacji. Ciekawe jest, jak Opel zmienił nazewnictwo po wprowadzeniu Astry V. Astra GTC (czwartej generacji) zostaje i nazywa się teraz "Opel OPC"...
Siedzisko fotela Opla OPC (d. Astra OPC) z wysuwaną poduszką.
Aby ostudzić ew. zapał do Astry OPC...
... i Corsy OPC.
Wracamy do oplowego przeboju targów: Astry V...
Biała Astra K 5-drzw. Ładna?
Konsola środkowa Astry V - widać trend na upraszczanie.
System OnStar na pokładzie popularnych Opli - nowa jakość - premiera we Frankfurcie - ale i od razu w Dixi-Car. Obecnie jest nowy system - Opel Connect.
Opel Cascada - na fot. w konfiguracji kabrio - w rzeczywistości ma elektrycznie składany twardy dach, chowany w bagażniku...
... a także drugi rząd siedzeń - Cascada nie jest roadsterem.
Stoisko z gadżetami Opla na niemieckich targach motoryzacyjnych.
Mini-Ople dla nieletnich kierowców: skrzyżowanie Corsy D z ADAMem.
ADAM w wersji S, jak "Sport".
Opel wchodzi coraz mocniej w ultranowoczesne silniki: 1.0 Turbo, 1.4 Turbo i 1.6 CDTi bez problemu schodzą poniżej 5, a nawet 4 litrów na setkę - dostępne już w większości modeli Opla.
OFERTA DNIA
OFERTA DNIA
Kup samochód
bez wychodzenia z domu
3. Przygotujemy ofertę, wszystkie formalności zdalnie
4. Dostarczymy samochód do Ciebie
Zobacz także
Co najchętniej kupują Polacy?
Polecamy Astrę V (fot.). Miłośnikom żyłowania wskaźnika wyposażenie/cena - Astrę Sedan.
Samar opublikował ranking najpopularniejszych nowych kompaktów w Polsce w 2018 roku. Astra - nr 1 wśród modeli "uniwersalnych" - dostępnych jako hatchback, sedan i kombi.
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.