Wewnętrzna chłodnia na Oplu Vivaro C. To, że jest to chłodnia, a nie izoterma, rozpoznajemy po grubszej izolacji i obecności agregatu.
Wewnętrzne izotermy i chłodnie są kompromisem pomiędzy pojemnymi, ale nieco utrudniającymi jazdę w mieście zabudowami kontenerowymi, a drugą skrajnością, jaką jest mobilny boks chłodniczy. Przy samochodach o dmc do 3,5 t wewnętrzna izoterma, ew. chłodnia, wydaje się optymalna - łatwo takim samochodem manewrować, przy jednocześnie przyzwoitej objętości wyrażonej w metrach sześciennych. Zróbmy przegląd nowych modeli Opla z izotermami i chłodniami wewnętrznymi - wszystkie można zamówić w Dixi‑Car.
Chłodnia - oznacza sprężarkę lub urządzenie absorbcyjne, dodatkowo często grubszą termoizolację. Chłodnia jest dobra na długie trasy, lub do wrażliwszego na skoki temperatur towaru (mrożonki, leki). Chłodnia potrafi utrzymywać niską temperaturę bez ograniczeń czasowych, przy najwyższej klasie F nawet do -20 stopni C.
Izoterma - źródłem niskiej temperatury jest tu załadowany towar, ew. medium typu suchy lód. Izoterma nie ma mechanicznego źródła chłodzenia, warstwa izolująca ma nawet tylko 40 mm grubości, opóźnia więc tylko ogrzewanie się zawartości. Nie oznacza to jednak, że nie można nią przewozić produktów zamrożonych - wszystko zależy od czasu i dystansu. W praktyce to izoterma jest wybierana przez klientów częściej niż chłodnia przy pojazdach o dmc do 3,5 t. Takie samochody obsługują krótkie trasy, tzw. ostatnią milę. I tu bezobsługowość, większa pojemność, w porównaniu z chłodnią, oraz niższy koszt zakupu izotermy biorą górę.
Zarówno chłodnia, jak i izoterma, mogą być wykonane w wersji wewnętrzej, czyli takiej, jak pokazujemy na zdjęciach - termoizolację mamy schowaną wewnątrz blachy nadwozia. Z zewnątrz taki samochód ma obrys, opory aerodynamiczne, spalanie takie, jak nieizolowany blaszak - furgon. Wszystkie trzy dostawczaki Opla do 3,5 tony można przerobić na izotermę/chłodnię wewnętrzną. Na fot. prezentujemy zabudowy firmy Blach-Trans, autoryzowanej przez Opel Polska.
Być może najlepszy wybór pod izotermę wewnętrzną. Fabrycznie nowe Combo Cargo nieizolowane można kupić w cenie poniżej 50 tys. zł netto. Zabudowę zamawiasz i odbierasz w Dixi-Car - nigdzie nie musisz dodatkowo jechać. Dla przedsiębiorcy, który zajmuje się garmażerką lub prowadzi punkt gastronomiczny Combo jes idealne. Prowadzenie, jak w samochodzie osobowym.
Do ciężkich artykułów spożywczych. W Vivaro mamy większą niż w Combo Cargo ładowność wyrażoną w kilogramach - ok. 1000-1400 kg. W przypadku Combo jest to 600 kg przy standardowej ładowności i ok. 900 kg przy opcjonalnej ładowności podwyższonej. Oczywiście i metrów sześciennych też jest tu więcej.
firma autoryzowana przez Opel Polska
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
Opel Movano izoterma wewnętrzna - bez agregatu.
Opel Movano chłodnia wewnętrzna, z agregatem, dmc może tu wynieść 4,5 t, choć oczywiście wersji o dmc do 3,5 ton sprzedajemy najwięcej. Do przewozów międzymiastowych.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
Po godzinach? Wypełnij formularz - Twoje pytanie trafi do specjalisty od samochodów dostawczych.
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.