Przy komisie samochodów używanych zainstalowaliśmy stację ładowania dla elektryków i hybryd. Wśród używanych mamy samochody demostracyjne, jak Opel Grandland X Hybrid widoczny na drugim planie.
Jako komis dealerski profesjonalnie podchodzimy do sprzedaży używanych samochodów elektrycznych. Mechanicy z Dixi‑Car szkolą się z serwisu hybryd i elektryków, notabene wydatki na naprawy auta bateryjnego powinny być niższe niż spalinowego. Na parkingu zainstalowaliśmy stację ładowania samochodów elektrycznych, podwójny wallbox. Zapraszamy po używanego lub nowego elektryka.
Chociaż jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem Opla, trafiają się u nas również używane hybrydy i samochody elektryczne Toyoty, Nissana czy Hondy. Przyjmiemy w rozliczeniu elektryka większości marek obecnych na polskim rynku. Zapraszamy.
Znalezionych samochodów: 3.
cena brutto (faktura vat-marża)
cena brutto (faktura vat-marża)
cena brutto (faktura vat-marża)
8 lat lub 160 tys. km, w zależności, co nastąpi pierwsze. Taką gwarancję mają osobowe i dostawcze Ople, m.in. Corsa‑e, Mokka‑e, Grandland Hybrid, Astra PHEV, Combo‑e, Vivaro‑e, Zafira‑e Life. Zobacz gamę elektryków.
Szybki poradnik: PHEV, elektryk, diesel, czy benzyna?
Warto się zastanowić nad miejscem ładowania. Własny garaż jest argumentem za samochodem elektrycznym. Jeśli nie masz garażu czy gniazdka w firmie, rozważ hybrydę PHEV i zapoznaj się z mapą publicznych stacji ładowania, np. na greenwaypolska.pl. Przy ładowanej z gniazdka hybrydzie może wystarczyć ogólnodostępna ładowarka pod supermarketem; tych stacji będzie teraz przybywać. Przy zeroemisyjnym, bateryjnym samochodzie publiczna stacja ładowania też może wystarczyć, ale wtedy, żeby naładować baterię w trakcie zakupów (30-60 minut), musimy korzystać z szybkiego gniazdka DC, gdzie jak na razie prąd jest nieco droższy niż z gniazdek AC.
Ew. zwykła hybryda (nie ładowana z gniazdka), która tylko łagodzi piki w poborze energii - do takiej hybrydy nie potrzebujesz gniazdka. Przeczytaj nasz poradnik Samochód elektryczny w praktyce.
Owszem, dopłatę z programu "Mój elektryk" można otrzymać na nowy samochód elektryczny, a nie na używany. Ale to jest w cenach. Używane samochody elektryczne są tańsze o dopłatę, którą otrzymał kupujący. Rynek się tu dostosowuje. Natomiast warto pamiętać, że dopłata jest tylko na auta bateryjne, a nie na hybrydy, i to już będzie działać na korzyść pojazdów BEV, czyli bez silnika spalinowego, które w perspektywie roku-dwóch od wprowadzenia dotacji ("Mój elektryk" wszedł latem 2021) staną się bardziej dostępne cenowo względem hybryd.
W Dixi‑Car są już przeszkoleni mechanicy, klienci przyjeżdżają elektrykami na zielonych tablicach - zobacz.
Co mówi domowe gniazdko (o czasie ładowania)?
Jakie masz gniazdka w domu? Które gniazdko pozwala jak szybko naładować samochód elektryczny? I czy są samochodowe kable pod każde z tych gniazdek? I dlaczego pomimo obecności 'siły' w garażu, ludzie i tak montują wallbox?
Łatwo policzyć, ile potrwa ładowanie z każdego z domowych gniazdek. Bierzemy pojemność baterii samochodu, w Oplu jest to najczęściej 50kWh przy elektryku i np. 13,2 kWh przy hybrydzie (Grandland PHEV).
Teraz dzielimy pojemność baterii np. 50 kWh przez wydajność gniazdka, np. 3,7 kW (na rys. powyżej wydajność jest zapisana na czerwono). Wychodzi 13 godzin. Trzynaście godzin potrwa w teorii ładowanie baterii Opla Corsy-e od zera do pełna. Jednak rzadko rozładowujemy baterię samochodu do zera. Więc powinno być szybciej.
W standardzie z nowym Oplem otrzymujemy kabel do domowego gniazdka 230V, na rys. pierwszego od lewej. Jako docelowe rozwiązanie można ten kabel traktować przy autach hybrydowych PHEV. Przy elektrykach bateria jest za duża, żeby stale ładować ją z typowego domowego gniazdka 230V.
Jest możliwe ładowanie Opla z domowego gniazdka 400V (siła) przy pomocy jednego z adapterów z akcesoryjnej walizki Opla (w cennikach: 'Kabel ładowania uniwersalny 1,8-22 kW'). Ile potrwa takie ładowanie? Bateria o pojemności 50 kWh podzielić przez wydajność 11 kWh gniazda 3‑fazowego 400V typu siła. Wychodzi ok. 4,5 godziny. Jest to wartość teoretyczna, w praktyce końcowa faza ładowania może trwać dłużej.
Ponadto warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden szczegół. Na pokładzie samochodu mamy na stałe zabudowaną ładowarkę. Jeśli chcemy ładować z domowego gniazda 400V 'siła', to w samochodzie musimy mieć ładowarkę trójfazową, 11 kW. A co jeśli kupując samochód wybraliśmy ładowarkę jednofazową 7,4 kW? Będziemy ograniczeni mocą tejże ładowarki, czyli pomimo podłączenia naszego elektryka do gniazda trójfazowego, o wydajności 11 kW, albo nawet i 22 kW, i tak będziemy ładować samochód "z prędkością" 7,4 kW. Ile takie ładowanie potrwa? Jeszcze raz: pojemność baterii 50 kWh podzielić na 7,4 kW = ok. 6,75 godziny. Tyle wychodzi z wzoru.
Kupując samochód elektryczny warto zastanowić się, czy będziemy go ładować z gniazd trójfazowych. Podpowiadamy: prawie każdy będzie korzystał z prądu 3-fazowego, jeśli nawet nie w domu, to w publicznym punkcie ładowania. Prawie każdy powinien więc wybrać pokładową ładowarkę trójfazową, a nie jednofazową. Obydwie ładowarki są w cennikach pdf nowych Opli.
Skoro większość domowych garaży posiada gniazdo 400V 3-fazowe, tzw. 'siłę', może zastanawiać niewielka popularność kabli pozwalających ładować samochód z takiego gniazda. Popularne są natomiast kable z wtykiem samochodowym (tzw. Typ 2) z obydwu stron kabla. Wtyki te pasują bowiem do ładowarek publicznych, ale także do domowych wallboxów. Są zoptymalizowane pod częste rozłączanie/podłączanie kabla. Ładowarki publiczne czy garażowe wallboxy są to urządzenia programowalne, w przeciwieństwie do gniazda typu 'siła'. Można zaplanować ładowanie nocą, itp.
Zobacz także
Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Grójec, Janki, Jawczyce, Katowice, Kraków, Lublin, Łomianki, Łódź, woj. mazowieckie, Nadarzyn, Piaseczno, Płock, Poznań, Radom, Rawa Maz., Siedlce, Sochaczew, Szczecin, Tarczyn, Toruń, Warszawa-Puławska, Wrocław
Astra J, Astra K, Corsa, Crossland X, Grandland X, Insignia, Meriva, Mokka, Vivaro, Zafira, BAIC, Mitsubishi Kielce, SsangYong, Auta Japońskie, Małe / Miejskie, Suvy / Crossovery
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.