Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Przegląd okresowy

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

Przegląd Opel, doradca i klientka

Teraz w serwisie OPEL Dixi‑Car promocyjne ceny przeglądów.

 

Promocja przeglądów do 15.03.2024

Dodajemy 1 rok Opel Assistance GRATIS. Więcej

Zapraszamy do Serwisów Dixi-Car.

 
  Cena przeglądu1
Corsa, Astra, Meriva, Zafira, Insignia, MOKKA X, Crossland X, Grandland X, Antara, Combo, Adam, Karl, Agila, Vectra, inne nie wymienione niżej 749 zł brutto
Elektryki czytaj poniżej
Vivaro, Zafira Life, Movano 1049 zł +vat

1 Nie zawiera czynności zależnych od wieku i przebiegu auta, np. wymiany rozrządu.

Zobacz: zakres przeglądu w samochodach osobowych | zakres przeglądu w Vivaro, Movano

 

Czy serwis Dixi-Car wykonuje przeglądy samochodów z LPG?

Tak. Mamy przeszkolonych mechaników i odpowiednie wyposażenie.

Dotyczy instalacji BRC z wtryskiem sekwencyjnym (autoryzowanych przez Chevroleta i montowanych w Polsce), jak i instalacji fabrycznych Opla.

 

Przegląd instalacji LPG

Obejmuje czyszczenie zaworka w parowniku, który często wymaga dodatkowej pielęgnacji, ew. korektę ustawień instalacji i wydruk z badania komputerowego oraz wymianę głównego filtra gazu. Więcej nt. ew. wymiany drugiego filtra gazu.

Cena przeglądu instalacji LPG przy wykonaniu razem z przeglądem okresowym - 449 zł.
Cena przeglądu LPG poza przeglądem okresowym - 499 zł.

Skąd różnica w cenie? Przegląd LPG wymaga wykonania badania komputerowego GDS. Jeśli klient wykonuje przegląd LPG razem z przeglądem okresowym samochodu, badanie GDS ma już wliczone w koszt przeglądu okresowego.

Przeglądy instalacji LPG wykonujemy wg producenta co 15 000 km / 1 rok. Wymiana świec zapłonowych w silnikach z instalacją gazową co 30 000 km / 2 lata.

 

FILM: Dlaczego przegląd w serwisie autoryzowanym?

 

 

Jak często trzeba robić przegląd?

Przegląd Opel reklama

W większości Opli obowiązuje częstotliwość przeglądów co 30 tys. km lub co rok. Ten interwał międzyprzeglądowy dotyczy takich wiecznych hitów jak Corsa, Astra, Insignia, Meriva, Mokka, Zafira. Słowem - większość współczesnych modeli - przegląd co 30 tys. km lub co rok - i ta reguła obowiązuje od dawna - od 2006 r.

Są od niej wyjątki:

Wykonywanie terminowo przeglądów jest warunkiem zachowania gwarancji producenta!

Okiem doradcy serwisowego

Opel jest marką, gdzie interwały przeglądowe są często wydłużone w stosunku do innych marek - to zaleta przy kalkulacjach kosztów serwisowych dla klientów flotowych, ale też indywidualnych. Sam algorytm żywotnościowy oleju, który w praktyce, jak zauważamy, mija się z dość często z maksymalnym interwałem wskazanym przez producenta na ocenę mechaniczną, zapewnia bezpieczne smarowanie silnika i nakazuje w przypadku bardziej intensywnej eksploatacji, wcześniejszą wymianę oleju z filtrem (komunikat 'InSp' na wyświetlaczu).

OT, czyli "Obsługa Techniczna", a "30" to przebieg w tysiącach kilometrów, a więc:

 

 

Koszt przeglądów - elektryk vs benzyna/diesel

Mówi się, że koszty serwisu elektryka są ok. niższe niż samochodu z silnikiem benzynowym/diesla. Na przykładzie Opli Corsa‑e i Mokka‑e, prześledźmy koszty przeglądów w ciągu kilku lat od zakupu nowego pojazdu.

Benzynowe/diesel
Corsa, Mokka
Elektryki
Corsa‑e, Mokka‑e
Pierwszy przegląd po roku - od 749 zł

Pierwszy przegląd po roku - od 899 zł.
Czas pracy mechanika ok. 1 godzina (badanie komputerowe) – bez dodatkowych kosztów części (płyny, filtry).

W kolejnych latach - przeglądy co 1 rok - od 749 zł W kolejnych latach - przeglądy co 2 lata - od 1399 zł.
Czas pracy mechanika ok. 2 godziny – badanie komputerowe z wymianą płynu hamulcowego + filtra nawiewu.

Co z tego wynika?

Pierwszy przegląd, zarówno w spalinowych Corsach i Mokkach, jak i w ich odmianach elektrycznych, wykonujemy po roku.

W kolejnych latach ceny przeglądów są wyższe dla elektryków, jednak producent przewidział dla nich przeglądy co 2 lata, podczas gdy dla benzynowych/diesli - co 1 rok. Ponadto przegląd co 2 lata w elektryku obejmuje wymianę płynu hamulcowego; tej wymiany nie obejmuje cena dla napędu spalinowego. Więc elektryk wypada taniej.

Auto elektryczne w praktyce - w odcinkach

 

Czy serwisujecie modele bliźniacze od Renault, PSA, Fiata?

Tak, zapraszamy na przeglądy i serwis z poniższymi modelami:

 

Zobacz też:

Partner, Berlingo, Doblo - Promocja Przeglądów

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Przegląd vs badanie techniczne

W życiu serwisu Dixi-Car dość często spotykamy się z niezrozumieniem dwóch pojęć. Niniejszym chcielibyśmy wyjaśnić prostym językiem czym jest przegląd samochodu, a czym badanie techniczne.

Badanie techniczne

Klient i doradca serwisu Opel

Badanie techniczne w stacji kontroli pojazdów jest czymś obligatoryjnym, czyli można powiedzieć jest naszym obowiązkiem. Jako właściciele samochodu musimy osobiście zadbać o to, by badanie techniczne było ważne. W zależności od rocznika, wyposażenia auta wykonuje się je w określonych odstępach czasu. Np. przy autach z zasilaniem LPG – co 1 rok. Auta bez alternatywnego paliwa mają pierwsze badanie po 3 latach od zakupu w salonie, następne po 2 latach i kolejne już corocznie. Jego rezultatem jest wpis do dowodu rejestracyjnego od uprawnionego diagnosty i dopuszczenie pojazdu do ruchu, albo nie. Badanie takie musi przejść każdy pojazd wyposażony w dowód rejestracyjny.

Co jest m.in. sprawdzane na takim badaniu:

  • właściwa identyfikacja – wszystkie numery muszą być czytelne, włączając w to naklejkę na przedniej szybie.
  • opony.  Sprawdza się głębokość bieżnika, która powinna mieć 1.6 mm grubości minimum. To swobodna granica, bo na ogół przyjmuje się, że wartość graniczna to 3 mm dla opon letnich i 4 dla zimowych.
  • szyby i blachy. Badania nie przejdzie samochód, który ma pękniętą szybę. Niedopuszczeniem do ruchu skutkuje także sytuacja, gdy mamy przeżarte rdzą na wylot ostre blachy. Dzieje się tak nie z powodów estetycznych, lecz ma to związek z bezpieczeństwem. Skorodowana blacha nie zapewnia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom, a dodatkowo staje się śmiertelnym narzędziem względem pieszych. Uszkodzony błotnik lub maska może zadziałać jak żyletka przecinając pieszego w pół.
  • sprawne hamulce. Diagnosta skontroluje je na specjalnej linii diagnostycznej. Jeżeli chodzi o istotne wskaźniki, to skuteczność hamowania musi przekraczać pięćdziesiąt procent, a hamulca ręcznego dwadzieścia pięć. Z kolei różnica sił hamowania na kołach jednej osi nie może przekroczyć trzydziestu procent.
  • sprawność amortyzatorów musi przekraczać czterdzieści procent, a różnica pomiędzy amortyzatorami jednej osi nie może przekraczać piętnastu procent.

Diagnosta nie może także zapomnieć o światłach, układzie kierowniczym, zawieszeniu i układzie wydechowym, spalinach oraz obligatoryjnych elementach wyposażenia auta. Jeżeli specjalista stwierdzi, że usterki są niewielkie, da nam krótki czas na rozwiązanie problemów i zaprosi na kolejną odpłatną wizytę.

Przegląd okresowy

Przegląd okresowy polega na okresowym (wyznaczonym w instrukcji producenta interwale czasowym / kilometrażowym) sprawdzeniu najważniejszych elementów samochodu. Wielu klientów ma przeświadczenie, że należy go robić jedynie w nowych autach, żeby nie stracić gwarancji. Spotykamy się także z opiniami, że jest to drogie, słyszymy narzekania, że za takie drobnostki, jak wymiana oleju, żarówki i wycieraczek potrafi kosztować aż kilkaset złotych. Musimy jasno stwierdzić: przegląd to nie sama wymiana oleju, to szereg podpunktów, które mechanik w stacji autoryzowanej musi sprawdzić, aby zadbać o nasze bezpieczeństwo i zapewnić jakość produktu. Firma OPEL stosuje w obecnej chwili bardzo korzystne promocje dla swoich klientów, porównywalne do prywatnych zakładów ceny przeglądów na oryginalnych częściach (już od 749 zł brutto na oleju syntetycznym Opel 5W30 z badaniem komputerowym), docenia lojalność programem Usług Błyskawicznych, a dla starszych aut ofertą Serwis Dobrego Wieku, do tego dochodzą dodatkowe upusty sezonowe i lokalne,  stosowane przez samego delaera dla klientów marki.

Dodać trzeba, że mechanicy w stacji ASO widzą w zasadzie w codziennej praktyce tylko pojazdy marki, którą reprezentują, są regularnie szkoleni w cyklu szkoleń obowiązkowych. używają narzędzi specjalnych, znają ew. newralgiczne niedoskonałości danego modelu, rocznika i są w stanie skutecznie i szybko zaproponować klientowi rozwiązanie ew. niespodziewanej usterki.

Dla lojalnych klientów, którzy odwiedzają regularnie autoryzowane stacje obsługi producent wspólnie z dealerem potrafi także przygotować ofertę naprawy w ramach dobrej woli także po upływie okresu gwarancji fabrycznej.

Umów wizytę

 

 

Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie

08.2023

Opinia liczba zamówień SsangYong Torres, tablica rejestracyjna WN

Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali

– pisze na:Temat, 24.07.2023.

 

Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.

– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.

 

Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.

– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.

 

Zobacz opinie



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Promocja serwisu Opel wiosna 2024