Używane Vivaro B Kombi (9‑osobowe) z nadwoziem Extra Long L2H1 (długie, ale o standardowej wysokości) to to, co u polskich dealerów sprzedawało się najlepiej. Na fot. przed naszym salonem w Radomiu.
Przymierzając się do zakupu używanego Opla Vivaro warto sobie zdać sprawę z nieco odmiennego profilu Vivaro generacji B (2014‑2019) w porównaniu z Vivaro generacji C (2019-). W Polsce dominują używane Vivaro Kombi, czyli wersje 9‑osobowe, a w tym segmencie zarówno generacja B, jak i C błyszczą. Dlaczego?
W skrócie: Vivaro B ma bardziej pojemą kabinę, ale wysokość jego nadwozia przekracza 1,9 m (o ok. 7 cm). Kabina Vivaro C jest bardziej kompaktowa, ale za to wysokość nadwozia mieści się już w 1,9 m, co pozwala bez przeszkód penetrować parkingi wielopoziomowe i podziemne, zupełnie tak samo jakbyśmy jeździli samochodem osobowym. Vivaro C ma też nawet do 200 kg większą ładowność. Obydwa modele mogą mieć 9‑osobową kabinę. Tu tłumaczymy różnice szczegółowo.
Znalezionych samochodów: 6.
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
cena netto
Oto dane techniczne Vivaro B (2014-2019).
Oraz dane techniczne Vivaro C (2019-).
L1 - Long - długość standardowa.
L2 - Extra Long - nadwozie o większym rozstawie osi (w Vivaro B o 40 cm więcej)
H1 - wysokość standardowa.
H2 - nadwozie podwyższone
W Vivaro C dochodzi jeszcze nadwozie Compact, czyli krótsze niż Long i ExtraLong.
W polskich salonach więcej sprzedaje się wersji 9-osobowej. Jest co prawda w Vivaro dostępna wysokość nadwozia H2, czyli podwyższona, ale do transportu gabarytów lepiej nadaje się Opel Movano i to on jest w większości kupowany jako furgon-blaszak.
Tak. Produkcję Vivaro B zakończono po zaledwie pięciu latach od premiery, czyli wcześniej niż by to wynikało z kalendarza zmiany modeli. W samochodach dostawczych producenci wymieniają modele co ok. 12 lat, czyli dwa razy rzadziej niż w osobowych. Gdyby nie przejęcie Opla przez PSA, Vivaro B mogłoby być produkowane do ok. 2026 roku i dopiero wtedy wymienione na nowszą generację.
Szczególnie nowe duże Combo jest modelem podobnym do Vivaro, a spali mniej. Z kolei Movano będzie miało większe możliwości przewozowe niż Vivaro. Oferty Combo i Movano poniżej. Chyba, że szukasz 9‑osobowego Vivaro, wtedy sprawdź używane Zafiry, szczególnie Zafirę Life.
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 80500 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 cdti Navi Serwis Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2021
od 77900 zł
cena netto
Opel Movano C L3H2, 2,2 CDTI 165KM, Kamera, czujniki, zabudowa, jak Nowy, VAT23%, rok prod. 2021
od 109900 zł
cena netto
Renault Trafic L2H1 1,6 DCI 120KM, brygadówka, 6os, navi, kamera, VAT23%, rok prod. 2019
od 70650 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, Klima Auto Kamera Salon, rok prod. 2020
od 86090 zł
cena netto
SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 MT6 4x4 202KM, 400Nm / Quartz, rok prod. 2022
od 159 900 zł
cena brutto
SsangYong Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4
od 1933 zł/mc
Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Zobacz także
Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Grójec, Janki, Jawczyce, Katowice, Kraków, Lublin, Łomianki, Łódź, woj. mazowieckie, Nadarzyn, Piaseczno, Płock, Poznań, Radom, Rawa Maz., Siedlce, Sochaczew, Szczecin, Tarczyn, Toruń, Warszawa-Puławska, Wrocław
Astra J, Astra K, Corsa, Crossland X, Grandland X, Insignia, Meriva, Mokka, Vivaro, Zafira, BAIC, Mitsubishi Kielce, SsangYong, Auta Japońskie, Małe / Miejskie, Suvy / Crossovery
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.